İlk iPhone'un tanıtım konferansında insanların telefon tanıtılırken ki şaşkınlığı hala hatıralarımızda.Halbuki ilk iPhone'da AppStore'un olmaması dolayısıyla yazılım desteğinin olmamasına rağmen bu kadar popüler olmasını neye borçluyuz ? Tabii ki yapılan reklamlara...ve satış stratejisine.
iPhone aslında diğer telefonlardan çokta farklı değil.Çıktıktan az bir zaman sonra Google Android'i piyasaya sürmesi çok akıllıca bir davranıştı.Çünkü iOS'un rakibi bir Symbian olamazdı yada bir java asla.
Apple'ın cihazlarında Flash Player,FM Radyo yada Bluetooth dosya paylaşımı bulunmamakta.Ama satış rakamlarına baktığımızda iPhone ve iPad'lerin rekor kırdığını görüyoruz.İnsanlara göre yeni nesilde "FM Radyo önemini yitirdi mi? " yada Flash Player...
Apple kesinlikle satış politikasını öyle bir belirlemiş ki resmen satışlarda diğer şirketlerin tüm telefon satışlarına kafa tutuyor.Ülkemizde 2008 yılından itibaren popüler olan telefon şuan herkesin dilinde.
Yeni teknolojiler ile rakipleri Android platformu çok daha iyi bir hale geldi.Gerek kişiselleştirme gerek kullanım gerek arayüz olsun şuan Android , İos'un çok önünde.Ama iş Performans geldiğinde iOS her türlü ezip geçiyor.
Apple'ın stratejisi bizce : " Kendine farklı bir çizgi çizmek ve o çizgiden şaşmadan yol almak"
Diğer platformlarda olan özellikleri kendi cihazına koymamak çok büyük bir risk olsa gerek Apple için yada satışlar için. Sonuçta insanlar neden özelliği az olan yada kısıtlanmış ürünleri tercih etsin ki?
Apple iPhone ilk çıktığından beri Arayüz aynı. Önümüzde ki günlerde Yeni Nesil iPhone 5S için arayüzde ufak değişiklik yapabileceğini söyleyebiliriz.
Ayrıca Apple patentlerin de peşinde ! Parmaz izi, katlanabilir ekran (oval) Yeni Nesil NFC gibi özellikler içinde uğraşıyor.
Bakalım Apple bu satış politikasını devam ettirip aynı popülerliğini koruyabilecek mi?
AkıllDünya Blog.